Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor:

Vi gör allt för att ditt köp ska bli så smidigt som möjligt hos oss. Vi levererar med DHL och leveransen är normalt 1-3 arbetsdagar, obs! helg- och röda dagar ej inräknade. Ibland kan det ta lite längre tid p.g.a. upphämtningen eller om vi har väldigt  högt tryck här hos oss. Beställningar som kommer in innan kl. 12.00 går oftast iväg samma dag. Är det brådskande så skriv gärna ett meddelande till oss.

Vi delar lager med vår fysiska butik. Skulle det hända att en vara köpts i vår webbshop samtidigt som den sålts i butik meddelar vi det direkt och försöker att lösa det på bästa sätt.

Frakt:  

Vi levererar med DHL och du hämtar ditt paket vid närmaste utlämningsställe. Fraktavgift är 59:-, vid order över 1.000:- är det ingen fraktkostnad.

Byte storlek:

Behöver du byta storlek så står du för returfrakten, men vi skickar den varan med ny storlek fraktfritt till dig, för att förenkla för dig att byta storlek om du skulle behöva det.

Ångerrätt, retur, reklamation:

OBS! LÄS IGENOM NEDANSTÅENDE TEXT NOGA.

Snabbinformation: Packa - Returnera (viktigt att paketet går till vår butik direkt och ej till ombud) - Pausa ev. Faktura - Invänta ersättning.

Du har 14 dagars ångerrätt/öppet köp hos oss. Vill du skicka tillbaka varan ska den vara i samma skick som när du fick den. Den får ej vara använd förutom provad.  Vid retur måste alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med alla tillbehör,  ex. emballage (ex. skokartong, presentask etc.), etiketter, prislappar ska sitta på.  Du emballerar varan väl, skickar som brev eller paket ej postförskott. Du betalar returfrakten själv. Om varan inte är i originalskick kan vi inte ta emot returen. 

Öppet köp gäller ej:  Godis/delikatesser, örhängen och badkläder p.g.a. hygieniska skäl. Produkter på REA.

Kontakta oss på info@butikdromhem.se för att meddela din retur.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. OBS! Vi löser inte ut paket som skickas mot postförskott eller till ombud. Det är viktigt att du skickar varan så den levereras till vår butik. Vi kan rekommendera Posten "Skicka lätt" som också är spårbart ifall det skulle komma bort. 

Det är viktigt att du pausar fakturan hos Klarna vid retur så att du slipper få påminnelse/inkasso. Detta kan du göra på Klarna.se alt. i Klarnas app.

Enligt konsumentköplagen så behandlas din retur inom 30 dagar. Du får besked när din retur är slutbehandlad, ej under resans gång.

När returen är färdigbehandlad så reglerar vi din betalning. Returfrakten ersätts inte.

Vid fel på varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig.

Har vi packat fel står vi självklart för returfrakten och skickar en ny fraktfritt. Du måste i detta fall höra av dig till oss omgående. Vid reklamation kontakta alltid oss omgående på info@butikdromhem.se

Har du frågor tveka inte att kontakta oss på Tel. 0499-101 19 alt. info@butikdromhem.se på vardagar 10-18.


Ej uthämtade paket:

Ditt paket måste hämtas ut i god tid så det inte hinner att gå tillbaka till oss. Vid ej uthämtade varor som returneras till oss tar vi ut en avgift för expedition, hantering och fraktkostnad med 300:-.

Transportskador:

Upptäcker du skador på ditt paket ska du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och ser att det beror på transporten gör du direkt en skadeanmälan hos transportören. Om de inte hjälper dig att lösa detta ta kontakt med oss så hjälper vi dig. Du anmäler sedan även skadan till oss på mail. Vi följer Konsumentverkets riktlinjer så kom ihåg att skadan måste anmälas omgående inom skälig tid till att du borde upptäckt skadan från det du fått varorna. Packa upp och kontrollera dina varor när du får dom. Kom ihåg att behålla emballage för besiktning vid ev. skada.

Betalningsalternativ:

Du väljer betalningsvillkor när du kommer till kassan.

* Klarna Checkout:

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. 

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

 

Klarna konto:

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

 

Klarnas villkor hittar du nedan

https://klarna.com/sv/villkor

Har du frågor

 kring din faktura / kortbetalning hos Klarna Checkout, kontaktar du dem på:

08 120 120 10

Har du frågor gällande varan

kontakta alltid oss på:

Tel. 0499-101 19  alt. butikdromhem@telia.com

Tryckfel. m.m.

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.

Personuppgiftslagen:

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande bestämmelser i Personuppgiftslagen (PLU)

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.